Hvorfor får jeg feilmelding når jeg setter inn SIM-kort?


Nedenfor finner du noen av de vanligste feilmeldingene som komme i forbindelse med bytte av SIM-kort. Dersom du skulle få en feilmelding eller ikke har dekning med det nye SIM-kortet ditt prøv følgende fremgangsmåte:

Ta SIM-kortet ut av telefonen.
Skru av telefonen
Vent minimum 1 minutt
Sett inn SIM-kortet igjen
Skru på telefonen

Merk: Om du opplever at PIN-koden ikke fungerer kan det dette komme av at telefonen er låst og at du må taste inn «skjermlås-koden». Dette er koden du selv valgte da du satte opp telefonen.

Nedenfor har vi listet opp hva ulike feilmeldinger kan komme av:

“Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk” kan komme opp dersom telefonen din er operatørlåst. Hva du må gjøre for å låse opp telefonen kan du se hos Telenor eller Telia.

“SIM-kortet er ugyldig” kan komme opp både dersom dersom telefonen har operatørlås (se over) og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.

“Sett inn SIM-kort» / «Inget SIM-kort» kan bety at SIM-kortet ble satt inn før det ble aktivert, eller at det ble satt inn feil.

Om du skulle ha problemer med å få SIM-kortet til å fungere så ta gjerne kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller sende en e-post til kundeservice@sagamobil.no, så finner vi ut av det sammen.
Saga Mobil

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.