Dette innlegget er gammelt og kan inneholde feil informasjon.

Hva gjør jeg dersom BankID ikke virker?

Hva gjør jeg dersom BankID ikke virker?

Først av alt må BankID på mobil være aktivert i nettbanken.
Les mer om hvordan du setter opp BankID på mobil i nettbanken her.

Ettersom våre SIM-kort har automatisk støtte for BankID på mobil ligger problemet mest sannsynlig i nettbanken eller nettleseren. Om du har problemer med å sette opp BankID på mobilen kan du derfor enten ta kontakt med banken din eller se om du finner feilen med BankIDs egen feilsøkingsguide her.

Det kan også være at det er feil i mobilnettet. Slike feil blir umiddelbart fulgt opp og utbedret, og vi anbefaler at man forsøker igjen litt senere. Se statusmelding for feil i mobilnettet som påvirker BankID her (øverst til venstre).

BankID kan også ha interne problemer, og du kan finne status for driftsmeldinger fra BankID her


Saga Mobil

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.